Rýchly kontakt: +421 2 3303 3353
  • WizzAir
  • Ryanair
  • Informácie
  • O letisku
  • Kontakt

Letisko Bratislava

Letisko Bratislava

Neoficiálny informačný web letiska Bratislava

+421 2 3303 3353
Email: info@bratislava-airport.sk

Letisko M.R. Štefánika
P. O. Box 160, 823 11, Bratislava 216, Slovenská republika

Open in Google Maps
  • Letenky
  • Ubytovanie
  • Letový poriadok
    • ZIMA 2024/25
    • LETO 2024
    • Odlety a prílety
  • Informácie
    • Aerolinky
    • Bezpečnostná kontrola
    • Parkovanie a doprava
  • Aktuality
  • Prenájom auta
  • Ryanair
  • WizzAir

Letisko Bratislava a revolúcia nízkonákladového cestovania v Európe

utorok, 06 mája 2025 / Published in Novinky

Letisko Bratislava a revolúcia nízkonákladového cestovania v Európe

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave zažilo od prelomu milénií dramatickú zmenu. Nízkonákladové letecké spoločnosti spôsobili priam revolúciu v cestovaní po Európe – letenky zrazu zlacneli na sumy, o akých sa Slovákov v 90. rokoch ani nesnívalo. Víkend v Ríme, nákupy v Londýne či práca v Dubline sa stali dostupnými pre široké vrstvy. Ako k tejto premene došlo a akú úlohu zohralo bratislavské letisko? Pohľad na historické míľniky od priekopníckej éry SkyEurope cez domácu značku DanubeWings až po nástup gigantov Ryanair a Wizz Air ukazuje, ako lacné lietanie zmenilo prístup Slovákov k cestovaniu. Nasledujúci magazínový článok mapuje tento fascinujúci príbeh s faktami a zaujímavosťami, ktorý poteší každého leteckého nadšenca.

Zobraziť viac: Letisko Bratislava a revolúcia nízkonákladového cestovania v Európe

Nízkonákladová revolúcia zmenila Európu

Letecká doprava v Európe prešla na prelome 20. a 21. storočia zásadnou transformáciou. Tradičné letecké monopoly a drahé letenky postupne nahlodala nová generácia nízkonákladových aeroliniek (low-cost carriers). Tieto spoločnosti stavili na jednoduchý model – jednoduchý servis, priame linky a radikálne nízke ceny. Britský easyJet či írsky Ryanair ukázali už v 90. rokoch, že lietanie nemusí byť luxus. Po vstupe Slovenska do EÚ a liberalizácii leteckého trhu mohla táto revolúcia naplno doraziť aj k nám. Kým v minulosti stála letenka často viac než mesačný plat (v 90. rokoch priemerný plat ~8 000 Sk a napríklad letenka do New Yorku až 35 000 Sk), v éra low-costov priniesla ceny porovnateľné s bežnými výdavkami. Dnes nie je problém zohnať spiatočnú letenku za cenu večere – cestovatelia bežne chytajú akciové lety po Európe aj za pár desiatok eur. Táto dostupnosť dramaticky zvýšila mobilitu Európanov a Slováci neboli výnimkou.

Bratislava na prahu veľkých zmien

Bratislavské letisko (známe aj ako Ivanka) v 90. rokoch skôr stagnovalo. Po páde Železnej opony sa otvorili hranice a mnoho Slovákov radšej využívalo neďalekú Viedeň, odkiaľ lietali spoľahlivé (no drahé) linky do celého sveta. Výsledkom bol prudký pokles počtu cestujúcich na letisku M. R. Štefánika – Viedeň doslova vysala dopyt. Koncom 90. rokov letisko zívalo prázdnotou a hľadali sa cesty, ako ho oživiť. Prelom prišiel až po roku 2000, keď sa začali objavovať prvé nízkonákladové linky zo západnej Európy. Do Bratislavy zavítali prvé „lastovičky“ ako Ryanair či easyJet, ktorí lákali cenami výrazne nižšími než tradičné aerolínie. Skutočnú explóziu záujmu však spustil vznik domácej nízkonákladovej spoločnosti SkyEurope Airlines v roku 2001. Tento nový slovenský dopravca, historicky prvá low-cost aerolinka založená v postkomunistickej Európe, rozbehol pravidelné linky z Bratislavy do mnohých miest a naštartoval tým éru lacného lietania pre Slovákov.

Počet pasažierov bratislavského letiska vďaka tomu začal prudko rásť. Už v roku 2005 vybavilo letisko vyše 1,3 milióna cestujúcich, čo bol medziročný nárast o desiatky percent, a v roku 2008 sa dostavilo dovtedy nevídané číslo – cez 2,2 milióna pasažierov. Pre porovnanie, ešte okolo roku 2000 sa počty pohybovali len v stovkách tisíc. Nízkonákladová revolúcia tak Bratislavu doslova katapultovala medzi rýchlorastúce európske letiská. Príchod lacných liniek znamenal, že letisko opäť ožilo a Slováci začali lietať v počtoch, aké predtým neboli mysliteľné.

SkyEurope – priekopník lacného lietania zo Slovenska

SkyEurope Airlines si zaslúži osobitnú pozornosť, pretože stojí na počiatku celej éry lacného lietania v strednej Európe. Táto spoločnosť vznikla v Bratislave v roku 2001 ako vôbec prvá low-cost aerolinka v bývalom východnom bloku. Jej zakladatelia Christian Mandl a Alain Skowronek prišli s odvážnou víziou – spraviť z lietania bežný dopravný prostriedok aj pre Slovákov. A naozaj, sľub „naučíme Slovákov lietať“ splnili do bodky. SkyEurope odštartovala svoje lety v februári 2002 a už v novembri 2001 vyvolala obrovské nadšenie prvými lacnými ponukami. Napríklad domácu linku Bratislava – Košice predávala od 990 Sk (cca 33 €) – dovtedy nevídaná cena. Čoskoro pridala aj medzinárodné destinácie za „babku“. Legendárnou sa stala promo akcia na linke Bratislava – Amsterdam za 9,99 €, ktorá ukázala, že aj do západnej Európy sa dá letieť lacnejšie než cestovať vlakom či autobusom naprieč kontinentom.

SkyEurope rýchlo rozšírila siete liniek z Bratislavy do celej Európy – lietala do Ríma, Paríža, Londýna, Amsterdamu, Atén, Varšavy a mnohých ďalších metropol. Jej modro-červené Boeingy 737 sa stali symbolom novej éry. Spoločnosť dokonca otvorila ďalšie základne v Prahe, Budapešti či Krakove. Počas 7 rokov prevádzky previezla vyše 10 miliónov pasažierov – pre mnohých to bol prvý životný let. SkyEurope tak stála pri tom, ako Slováci odrazu objavili víkendové lietanie – zrodil sa trend predĺžených víkendov v európskych metropolách. Kto by predtým išiel na víkend do Ríma či Paríža lietadlom? Zrazu to bolo možné a dostupné. Na blogoch sa začali množiť cestopisy z výletov do zahraničných miest, ktoré boli odrazu „za pár korún“ na dosah. Hoci si SkyEurope pre svoj občas problematický servis vyslúžila aj prezývku „Skyšrot“, Slováci jej vďačia za to, že ich naučila cestovať lietadlom – ukázala, ako sa správať na palube a čo všetko lietanie obnáša.

Z biznisového hľadiska žiaľ SkyEurope nenašla udržateľný finančný model. Agresívna expanzia, zvyšujúce sa ceny paliva a neskôr globálna finančná kríza spôsobili, že firma bola trvalo stratová. Hoci v roku 2005 úspešne vstúpila na burzu vo Viedni a Varšave, dlhy ju dobehli. V auguste 2009 SkyEurope zbankrotovala a ukončila prevádzku, čím sklamala tisíce cestujúcich. V historickej pamäti však zostáva ako najväčšia letecká spoločnosť v histórii Slovenska, ktorá mala vo flotile až 16 lietadiel a previezla cez 14 miliónov pasažierov. Jej odkaz žije ďalej – mnoho ľudí vďaka nej prvýkrát letelo a zistilo, že svet je zrazu menší a dostupnejší.

DanubeWings – krátka kapitola domácej značky

Po krachu SkyEurope ostalo v roku 2009 bratislavské letisko bez domáceho nízkonákladového prepravcu. Túto medzeru sa snažila zaplniť slovenská regionálna aerolinka DanubeWings, pôsobiaca v rokoch 2008 – 2013. DanubeWings (prevádzkovaná firmou VIP Wings, a.s.) používala turbovrtuľové lietadlá ATR-72 a zamerala sa najmä na vnútroštátnu linku Bratislava – Košice a pár medzinárodných spojov. Po SkyEurope totiž zostala veľmi populárna linka medzi dvoma najväčšími slovenskými mestami, ktorú bolo treba obslúžiť. DanubeWings ju prevzala a lietala až do októbra 2013, kedy bola nútená pre finančné problémy ukončiť prevádzku. Okrem Košíc spoločnosť prevádzkovala aj sezónne lety k moru (napríklad do Chorvátska či Talianska) a charterové lety pre cestovné kancelárie. Hoci značka DanubeWings mala ambíciu nadviazať na nízkonákladový trend, jej kapacity boli malé a nedokázala súperiť s oveľa väčšími zahraničnými hráčmi. Napriek snahe sa stala ďalšou z radu slovenských aeroliniek, ktoré v tých rokoch zanikli (popri SkyEurope skončili aj Slovenské aerolínie, Seagle Air, Air Slovakia či neskôr regionálny Samair). Po odchode DanubeWings v roku 2013 prevzali linku do Košíc opäť České aerolínie, takže Slováci prišli o posledného domáceho dopravcu na pravidelných linkách. Éra čisto slovenských nízkonákladoviek sa tak uzavrela, no revolúcia, ktorú začali, pokračovala ďalej v réžii zahraničných spoločností.

Nástup Ryanairu a Wizz Airu – lacné lietanie pokračuje

Slovenské letectvo síce prišlo o vlastné aerolinky, no bratislavské letisko našťastie nezostalo prázdne. Nízkonákladový boom v Európe pokračoval a veľkí hráči videli v Bratislave príležitosť. Krátko po odchode SkyEurope začal výrazne posilňovať svoju prítomnosť Ryanair, dnes najväčšia letecká spoločnosť Európy. Prvé linky otvoril už v roku 2005 (symbolicky v roku vstupu SR do EÚ) a stal sa stabilným partnerom letiska. Postupne pridával spojenia do Británie, Írska, Belgicka, Talianska, Španielska či Grécka. V marci 2015 dokonca Ryanair v Bratislave oficiálne otvoril svoju bázu – stal sa domicilom pre jeho lietadlá a posádky. Spočiatku síce bázoval len jedno lietadlo namiesto sľubovaných dvoch, no aj tak to znamenalo ďalšie nové linky a vyššie frekvencie. Od roku 2015 tak začali počty cestujúcich opäť stúpať, podporené obnoveným ekonomickým rastom a príchodom nových dopravcov. Ryanair postupne otvoril desiatky destinácií – od Londýna, cez Miláno, Brusel, Madrid, až po dovolenkové letoviská ako Malorka či Kréta. V októbri 2020 letisko oslávilo 15 rokov od prvého letu Ryanairu z Bratislavy. Za ten čas sa Ryanair stal synonymom lacného cestovania pre množstvo Slovákov a najväčším prepravcom na letisku.

Popri Ryanairi vstúpil na scénu aj ďalší európsky low-cost gigant – Wizz Air. Maďarský Wizz Air sa spočiatku sústredil na okolité letiská (Budapešť, Košice), no v roku 2015 oznámil aj prvé linky z Bratislavy. Od marca 2016 spustil Wizz Air pravidelnú linku do Skopje v Severnom Macedónsku, neskôr pribudli spojenia do Kyjeva, Ľvova či Nišu. Zaujímavosťou je, že Wizz Air tým prepojil Bratislavu s destináciami, kam dovtedy priame lety neboli – využívajúc napríklad početnú macedónsku komunitu žijúcu vo Viedni. Hoci Wizz Air nemá v Bratislave bázu, udržuje tu niekoľko liniek a v regióne strednej Európy patrí k hlavným hráčom, ktorí prebrali štafetu po SkyEurope. Práve Ryanair a Wizz Air prevzali to, čo SkyEurope začala – rozlietali strednú Európu naplno. Výsledkom je, že bratislavské letisko už nestojí na domácich aerolinkách, ale na spolupráci so zahraničnými nízkonákladovými dopravcami.

V posledných rokoch sa sieť destinácií z Bratislavy opäť rozrástla. Okrem Ryanairu a Wizz Airu tu pôsobili aj Norwegian Air Shuttle, ruská Pobeda, ukrajinský SkyUp či český Smartwings, ktorí otvorili ďalšie linky najmä do dovolenkových miest. Nie všetci sa udržali (napríklad Norwegian a Pobeda sa neskôr stiahli), no celkovo ponuka letov z Bratislavy dosiahla nové maximum. V roku 2018 vybavilo letisko rekordných 2 292 712 pasažierov, čo prekonalo aj predkrízový rok 2008. Nízkonákladová revolúcia tak priniesla ovocie – Bratislava zažila najväčší nápor cestujúcich vo svojej histórii. Tento trend načas pribrzdila pandémia COVID-19 v rokoch 2020–2021 (keď letecká doprava dočasne výrazne klesla), no už v roku 2022–2023 sa opäť obnovil záujem o lietanie. Dopravcovia reagujú novými linkami – napríklad Ryanair na leto 2025 oznámil pridanie až 5 nových spojení (Gdansk, Miláno-Malpensa, Bari, Zadar, Skiathos) a rozšírenie bratislavskej bázy o tretie lietadlo. Symbolicky, deje sa tak práve v čase, keď Ryanair oslavuje 20 rokov pôsobenia v Bratislave. Nízkonákladová éra teda pokračuje a bratislavské letisko sa po prekonaní pandémie opäť rozbieha v plnom rytme.

Slováci a nové cestovateľské návyky

Masový nástup lacných leteniek nezmenil len štatistiky na letisku, ale aj mentalitu slovenských cestovateľov. Kým v minulosti bolo lietadlo pre mnohých luxusom (väčšina ľudí cestovala na dovolenky autobusom alebo autom a lietadlo využili možno raz za život), dnes sa stal letecký výlet bežnou súčasťou života. Mnoho Slovákov odrazu objavilo víkendové cestovanie – napríklad v piatok večer sadnúť na lietadlo do Ríma či Paríža, užiť si pár dní a v pondelok ráno byť späť v práci. To, čo bolo kedysi takmer nemysliteľné, sa vďaka cenovo dostupným letenkám stalo trendom mladšej generácie aj rodín. Cestovanie po Európe už nie je výsadou bohatých – letieť do Londýna či Barcelony často stojí menej než cesta vlakom do Tatier.

Zmenil sa aj prístup k práci a štúdiu v zahraničí. Po vstupe Slovenska do EÚ (2004) a otvorení pracovných trhov mnohí mladí odišli za prácou či na univerzity do zahraničia. Nízkonákladové aerolinky im umožnili udržiavať pravidelný kontakt s domovom – napríklad linky do Londýna, Dublinu či Edinburghu využívali tisíce Slovákov pracujúcich na Ostrovoch na časté návštevy rodiny. Zrazu nebol problém vrátiť sa domov na Vianoce či predĺžený víkend, lebo letenka nestála celý majetok. Podobne študenti Erasmus programu a ďalších škôl mohli vďaka lacným letom lietať domov častejšie. Voľný pohyb po Európskej únii a nízkonákladové aerolínie spolu otvorili Slovákom dvere do sveta – dnes až 75 % slovenských turistických ciest smeruje do krajín EÚ. Dovolenky lietadlom už dávno predbehli tradičné autobusy. Ako trefne poznamenal jeden cestovateľský blog: „Slováci sa nám rozlietali a autobusom odzvonil umieračik.“

Napokon, lacné lietanie malo dopad aj na rozvoj samotného letiska v Bratislave. Aby zvládlo nárast pasažierov, muselo sa modernizovať. Vybudovali sa nové terminály (prvý v roku 2010, druhá časť 2012) s väčšou kapacitou, pribudli parkovacie plochy a zlepšilo sa vybavenie. Dnes má letisko tri terminály a zvládne niekoľko miliónov cestujúcich ročne. V roku 2018 dokonca atakovalo hranicu 2,3 milióna pasažierov. Toto všetko by sa nestalo, nebyť nástupu nízkonákladových dopravcov, ktorí sem priviedli masy ľudí túžiacich cestovať.

Zaujímavosti a míľniky z histórie liniek

Pre lepší prehľad prinášame výber zaujímavých historických míľnikov, ktoré dokumentujú rozvoj nízkonákladových liniek z Bratislavy a ich vplyv na rast počtu cestujúcich:

  • 29. október 1923: Prvý historický komerčný let na trase Praha – Bratislava (ČSA Aero A-14). Od tých čias letisko nieslo viaceré mená, kým dostalo pomenovanie po M. R. Štefánikovi.
  • 90. roky: Po páde komunizmu odlev cestujúcich do Viedne a pokles výkonov letiska. V roku 2000 vybavených len okolo 0,5 milióna pasažierov.
  • November 2001: Vznik SkyEurope – prvá nízkonákladová spoločnosť v SR. Odštartovala lacné lety (Bratislava – Košice od 990 Sk) a v februári 2002 vykonala prvý let.
  • 2005: Nárast cestujúcich na 1,33 mil. (vďaka SkyEurope a prvým linkám Ryanair a easyJet). Bratislava sa začína objavovať na mape európskych low-cost destinácií.
  • 2008: Rekordných 2,218 mil. pasažierov – letisko praská vo švíkoch, ťahúňmi sú SkyEurope a Ryanair.
  • August 2009: Krach SkyEurope – koniec priekopníka. Pokles počtu liniek i cestujúcich.
  • November 2013: Koniec DanubeWings – slovenské aerolinky miznú z oblohy.
  • Marec 2015: Ryanair otvára v Bratislave svoju 71. bázu (jedno bázované lietadlo). Začína nová expanzia – pridávajú sa linky na Mallorcu, do Madridu, Atén atď.
  • 2016: Prvé linky Wizz Air (Skopje, neskôr Kyjev). Návrat k rastu – 2016 už takmer 1,8 mil. cestujúcich.
  • 2018: Historické maximum 2,292 712 pasažierov. Letisko prosperuje vďaka silnej sezóne a množstvu charterov a low-cost liniek.
  • 2020: Pandémia COVID-19 – dočasný kolaps leteckej dopravy. Bratislava takmer bez letov 3 mesiace (marec–jún 2020).
  • 2022: Postupná obnova prevádzky, návrat ľudí k cestovaniu. V roku 2024 vybavených už 1,948 milióna cestujúcich
  • 2025: 20 rokov Ryanairu v Bratislave – dopravca rozširuje bázu, pridáva tretie lietadlo a ohlasuje 5 nových liniek na leto 2025. Očakáva sa prepraviť vyše 1,1 mil. pasažierov len týmto dopravcov.

(Poznámka: Údaje o počtoch cestujúcich sú zaokrúhlené a prevzaté z oficiálnych štatistík letiska a Ministerstva dopravy.)

Bratislava na krídlach low-costov

Príbeh bratislavského letiska M. R. Štefánika v posledných dvoch dekádach úzko kopíruje boom nízkonákladového lietania v Európe. Zo stagnujúceho letiska v tieni Viedne sa stala pulzujúca križovatka, ktorú využívajú milióny cestujúcich. Low-cost revolúcia priniesla Slovákom slobodu cestovať – rýchlo, často a lacno. Destinácie, ktoré boli kedysi vzdialené a drahé, sú dnes otázkou dvojhodinového letu a pár desiatok eur. Od pionierskych čias SkyEurope, cez snahy DanubeWings, až po dnešnú dominanciu Ryanairu a Wizz Airu prešlo letisko turbulentným vývojom, no s jasným výsledkom: cestovanie sa zdemokratizovalo. Slovenskí cestujúci sa už nemusia spoliehať na zdĺhavé jazdy autobusom či drahé odlety z iných krajín. Bratislava sa etablovala ako dôležitý bod na mape nízkonákladových liniek – a hoci veľkosťou ne súperí s veľkými európskymi hubmi, v srdciach cestovateľov má nezastupiteľné miesto.

Dnes, keď na bratislavskom letisku denne pristávajú lietadlá plné výletníkov, študentov, pracovníkov aj zahraničných turistov, je jasné, že nízkonákladová revolúcia zmenila náš spôsob života. Umožnila Slovákom viac spoznávať svet, pracovať za hranicami bez straty väzieb s domovom a priniesla do krajiny nových návštevníkov. Letisko M. R. Štefánika – tá kedysi tichá Ivanka – sa stalo bránou, cez ktorú Slovensko vstúpilo do éry dostupného lietania pre všetkých. A tento trend zrejme tak skoro neskončí – naopak, s ďalšími plánovanými linkami a rastom záujmu možno očakávať, že Bratislava bude naďalej rásť na krídlach svojich nízkonákladových partnerov. Či už plánujete víkend v Európe alebo cestu za prácou, lacné letenky z Bratislavy sú tu a otvorené pre každého – stačí sa zbaliť a vyraziť. Šťastný let!

Zdroje:

  • Letisko M. R. Štefánika – história a štatistiky
  • SkyEurope – vznik, expanzia a zánik spoločnosti
  • Travelistan.sk – Cestovanie v rokoch 2000–2010 (nástup nízkonákladoviek)
  • Tlačové správy Letisko Bratislava – 15 rokov Ryanair, expanzia 2025
  • Wikipedia (Slovenská verzia) – Nízkonákladové lety a dopravcovia v Bratislave
  • SlovakAviation.sk – Vnútroštátne lety (SkyEurope, DanubeWings)
  • Denník Pravda / Pelikán (cestovanie) – Lacné letenky a obľúbené destinácie Slovákov
  • Wikimedia Commons – Fotografie lietadiel SkyEurope, DanubeWings, Ryanair

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Vyjadrite svoj názor

komentáre

What you can read next

Čo by ste mali navštíviť v okolí Ríma? Tieto miesta stoja za to!
Letisko Bratislava na vzostupe: Október priniesol rekordný počet cestujúcich a letov
Letenky do Bruselu za 9,99 €

Špeciálna ponuka

Novinky

  • Sprievodca pre človeka, ktorý letí prvýkrát lietadlom

    0 comments
  • Letisko Bratislava by v roku 2025 mohlo vybaviť až 2 milióny cestujúcich

    0 comments
  • Letný sprievodca: Priame lety z Bratislavy 2025

    0 comments
  • Bratislavské letisko bojuje o svoju pozíciu: Viedeň už nemá byť prvou voľbou turistov

    0 comments

Letenky

Rezervácia letenky

Zoznam odkazov

  • Letisko Košice
  • Lion Taxi Žilina
  • Ryanair

NAVIGÁCIA

  • Aerolinky
  • Bezpečnostná kontrola
  • Informácie o letoch
  • Letový poriadok
  • Odlety a prílety
  • Akciové zájazdy
  • Ryanair
  • Parkovanie a doprava
  • Novinky
  • O letisku

Táto stránka nie je oficiálnou stránkou letiska Bratislava a nie je nijako spojená s jeho správou. Informácie na tejto stránke sú poskytované len na informačné účely a nezaručujeme ich presnosť alebo aktuálnosť. Pre overené informácie navštívte oficiálnu stránku letiska Bratislava.

KONTAKT NA LETISKO

+421 2 3303 3353
Email: info@bts.aero

Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS)

Otvoriť na mape

  • Informácie
  • Kontakt
Letisko Bratislava

© 2024 Všetky práva vyhradené.

TOP
Spravujte svoje súkromie
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné Always active
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely. Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Spravovať možnosti
{title} {title} {title}